Kevés olyan előadó van a jazzben vagy azon kívül, aki ilyen következetesen briliáns
Patricia Barber 1955-ben született Chicago mellett, és a zene természetes úton jött: apja Floyd „Shim” Barber szaxofonos volt, aki időnként játszott Glenn Miller zenekarában, anyja pedig blues énekesnő. Barber karrierjét ragyogóan jellemzi, hogy egyáltalán nem hajlandó kompromisszumot kötni a zenéhez való hozzáállásában. Ő abban a feltérképezetlen kreatív birodalomban létezik, ahol sikeresen dacol a besorolással.
A kortárs jazz egyik poétikus különutas énekesnője Patricia Barber. A melodikus zenei világot sötét tónusú, misztikus alt hanggal és merész zongorajátékkal párosító művész fellépései és új lemezei világszerte eseményszámba mennek.
„Dalszerző vagyok, ami nem azonos a költővel. A költészet szenvedély, vezetőm, aki mindig kéznél van, és a legfőbb inspirációm. A zene nyelvével szemben a szavak mindenki számára elérhetőek. Akár a költészetet tanulmányozom akár a zenét, közvetlenül az eredeti forrásból várom az útmutatást. Mivel a költészet zene, és a zene mágikus minőség, így a költészet is az.” – Patricia Barber

Miket hallgat mostanában?
Amit hallgatok, az a széllel együtt változik. Folyamatosan új kedvenc albumokat fedezek fel. Jelenleg egy francia együttes, a Les Récréations „Die Kunst Der Fuge” című felvétele, amit folyton újra és újra meghallgatok.
Egyszerre innovatív és a régizenei hagyományokon alapuló, tudálékos és játékos hangvételű. Soha nem hallottam még A fúga művészetét ennyire érdekes és izgalmas előadásban.
Melyik az öt kedvenc albuma?
Leny Andrade: Luz Neon
Bill Evans Trio: At The Village Vanguard
Chick Corea: Return to Forever
Sviatoslav Richter – J.S. Bach: The Well-Tempered Clavier, Books 1 and 2
Renee Fleming – Strauss: Four Last Songs
További tartalmak

„Vannak olyan lemezek, amelyekhez régi érzelmek kötnek”

Charlotte és kalapács

Húros ember

„Mindig keresgélek új előadók után is”

„Tudod, ez egy nagy család volt, de ebből szinte mind elment.”
